woensdag 22 juni 2011

Treasure Hunting...

Met mijn vingers gekruist en wat schietgebedjes vooraf, vertrok ik vanmorgen naar de kringloop...
Ik kom niet zo vaak meer bij de Kringloopwinkels als voorheen, aan de ene kant denk ik dan wel eens: "Wat als nou net dit of dat er staat?".
Maar het meest hou ik mezelf voor dat als ik dan een langere tijd niet ga, de Kringloopwinkels hun schatten langzaam weer tevoorschijn halen zodat ik fijne dingen kan vinden ;-)

With my fingers crossed and some litle prayers I went to the Thriftstore this morning.
It had been a while since I went to the Thriftstores.
Sometimes I think that, by not going to the store, I miss out on all those Vintage Treasures. Usually I say to myself, that if I wait a while the Thrifstores wil put all their treasures back in the store so I can find them ;-)


Ik was niet echt op zoek naar iets speciaals, nou ja, oke dan....
Twee stoelen, het liefst Retro voor aan de woonkamertafel, misschien en spiegel met een mooie lijst voor in de hal....
Een klok, ja een klok voor in de keuken!
Oja, een lamp! Ook voor in de keuken, en het liefs, als het even kan, natuurlijk Retro!
Maar als je dus gaat zoeken, dan vind je het nooit, of net niet, of echt veels te duur!
We blijven zoeken, ook dat maakt het leuk toch?

I wasn't looking for anything in particular, well... Ow oke!
Maybe two chairs for the livingroom table? Preferably kinda Retro offcourse!
Mayby a mirror, a Vintage one for  my Hallway?
Uhm.... A lamp! Yes a lamp, and a clock for my kitchen! 
Vintage offcourse!
But the thing is, that when you start looking for those things, you'll never find them!
And when you do find them, they just aren't perfect enough, or the price is way to high..... sigh....
But, we'll keep Thrifting!
It's fun!

Vandaag vond ik wel wat schatten!
 


Onder andere deze Pendule, hij komt uit de jaren 50, hij doet het nog steeds, maar helaas zit er geen sleutel meer bij om hem op te winden.
Maar goed, ook die kunnen we vast wel ergens vandaan halen :-)

But today I found some treasures!
I found this clock! 
It's from the 50's, it works but only the key to wind it up is missing. 
Oh well, we will  find a key to make it work!



Ook vond ik dit schattige poesje!
Zo lekker Kitsch!
Ik kon haar niet achter laten in de Vitrine, ze ligt nu lekker te slapen op de woonkamertafel.....
Het is op de foto niet zo goed te zien, maar haar lijfje is erg gedetailleerd, heel fijntjes!
Zal er eens een beter foto van maken ;-)
Het deed me denken aan het beeldje van Octopoes haar header!
Die van haar is natuurlijk veeeeeeel mooier, maar dit schatje deed me er gewoon erg
aan denken ;-)
Daarnaast vond ik nog wat schatten maar die komen nog wel een keer voorbij op de Blog :-)

I found this little Kitty! 
Isn't it just Divine?
I couldnt' just leave her at the store! 
As we uhm.. Blog, she is lying on my livingroom table, being very happy ;-)
You can't see it on the photo, but her little body has al these little fine lines that makes her so pretty to look at. 
I shall post a better photo next time ;-)
This little Kitty reminded me of Octopoes her Blog. 
In her header, she has a great Vintage Kitty, I just luuuuv it! 
Hers is so much more beautiful, but this little Kitty reminded me on her Blog.
I als found some other fine treasures, but those are for another Blog!

13 opmerkingen:

  1. Heerlijk zulke schatten! Probeer ook altijd heeeel Blanco naar binnen te gaan, haha. (Meestal om heeel bondgekleurd weer naar buiten te komen...)

    Geniet van je schatten en ben benieuwd naar de rest...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ben vanmorgen weer eens op jacht geweest maar dan zonder doel. Leuke spullen gevonden, morgen zal ik ze op mijn blog zetten.
    Het klokje is echt gaaf!
    Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die pendule! Wij hebben er ook eentje, uit de jaren '30 of '40, geërfd van mijn liefs oma. Mét sleuteltje.. maar eh, laat maar lekker stilstaan (een herrie dat die dingen maken!!) ;-)
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke dingen!
    en nu maar weer een poosje wachten voor je weer gaat........;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke schatten! Ik hou ook zooooo van retro, maar ga eigenlijk nooit naar de kringloopwinkel... Wil het wel gaan doen. Er is in ieder geval 1 hele leuke zaak op de overtoomweg in Amsterdam en die is van Arie. Die verkoopt van alles wat maar retro en vintage is. Superwinkeltje! Jammer genoeg niet voor mij in de buurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke spullen!
    Ik moest ook meteen aan de header van octopoes denken :)

    En die schietgebedjes; heeeel herkenbaar,haha.

    Zou ik je mogen vragen om mijn blogje van vandaag eens te lezen. Ik weet dat je aardig wat ervaring hebt op dit gebied,dus misschien kan je wat feedback geven?
    Alvast bedankt!
    http://handigean.blogspot.com/2011/06/ik-heb-een-droomen-een-heleboel-vragen.html

    Groetjes,
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhh you fellow thrifter!

    Heerlijke stuff heb je weer gescoord (want verslavend is het ;))...

    Tip...rij een keer om voor een kringloopwinkel, ga naar een hele andere plaats toe.

    Tegenwoordig doe ik een rondje kringloop en meestal is mijn vindselbehoefte weer bevredigd...

    Good luck! Grtz Boezeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oja.... wilde je nog iets vragen... Wat een grappig snorretje heb jij! Hoe kom je daaraan?

    Lieve groetjes,
    Tam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heelieveSnorreVrouw (het wordt tijd voor de SnorrenBlogClub ;-) )

    heerlijek schatten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze lijkt op 't eerste zicht ook leuk maar net niet zo leuk ... :-)
    Geen idee waar in NL je ergens woont, maar vandaag is de supergrote rommelmarkt in Genk van start gegaan. Tijdens juli & augustus elke zondag van 8-13u. Er is zooooveel te zien, je krijgt het niet gedaan op een dag. En ze hadden leuke spulletjes :-).
    Ik kocht onlangs ook zo 'n flipclock van Copal in de Kringloop. Helaas tikt hij maar 1 minuut en stopt dan :/. Veel plezier met je vondsten!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!