dinsdag 11 januari 2011

Meuk is Leuk!





De Kringloopwinkel, als ik terug ga in de tijd, dan kan ik mij de eerste keer dat ik een Kringloopwinkel bezocht nog wel herinneren.
Dat was met mijn oma, in de familie Grote Oma genoemd omdat ze groter was dan Kleine Oma.... :-)
Ik denk dat ik een jaar of 13 was en op zoek was naar een trui met een capuchon, tegenwoordig wordt je er mee dood gegooid en heten ze hoodies, maar in die tijd moeilijk te vinden...
Of ik zocht misschien niet goed?

Mijn Oma kwam met het idee om bij de "Philips Stichting" te kijken, de Philips Stichting was een Kringloopwinkel in Roosendaal.
De eerste keer dat ik daar binnen liep wist ik niet wat ik zag (en rook!), wat een meuk!
Wat een rommel! Wat ruikt het er vreemd, muffig en oud....
Het was er ook druk, overal liepen mensen te zoeken, alles werd nauwkeurig bekeken en her en der werd alles overhoop gehaald!
Wat dezen die mensen toch allemaal hier....

Mensen druk aan het onderhandelen, mensen die ruzie maakte om een stoel, mensen die op een bank zaten te wachten op een verkoper en er niet af kwamen in de angst dat een ander ermee vandoor zou gaan.
Ik vond die dag mijn trui, ik weet het nog goed, een rode Coca Cola trui MET capuchon.
Wat 'ie kostte weet ik niet meer, maar blij was ik er wel mee.

Misschien dat ik al eens eerder in een Kringloopwinkel ben geweest hoor, maar dat kan ik me niet meer herinneren.
Ik zal daarna ook vaker zijn geweest, maar ook dat zit ver verstopt in die grijze massa....

Sinds een klein jaartje heb ik de Kringloop winkel her-ontdekt.
Eens in de zoveel tijd ga ik op jacht, schatten jacht ;-)
Ik vind het heerlijk, graven in bakken met lappen en knopen.
Op zoek naar mooie Vintage en Retro spulletjes.
De kaartenbak uitgraven, de kinder en hobby boeken bekijken.
De speelgoed afdeling afstruinen.
Serviesgoed, tassen, schilderijen, soms meubeltjes en de lampen afdeling...
Het is misschien niet meer zoals vroeger (rommelig) en ook vind je er niet zo heel veel "meuk" meer, maar de geur is hetzelfde en nu ben ik degene die alles overhoop haalt
(tot grote ergenis van de dames van de Kringloop) hihi...
Soms kom ik thuis met een tas vol vondsten, maar vaak ook met lege handen.
Sommige spulletjes zet ik in de webwinkel maar sommige hou ik lekker voor mezelf ;-)


En wat ik nou zo leuk vind, ik ben niet de enige!
Met mij zijn er, verspreid over het land, vele dames die regelmatig een bezoek brengen aan de Kringloop!
En dat is leuk, vol trots tonen ze hun vondsten op hun Blog.
Vondsten om jaloers op te worden, om bij weg te zwijmelen en soms om van te kwijlen zo fijn!
Kijk maar eens bij haar,  en haar, en zij, en die, en daar en bij haar vindt je ook de meest mooie vondsten...
Overal mooie vondsten!
Het lijkt wel of de geheime schatkamers van de Kringloop dan eindelijk open zijn gegaan.....
Zou 2011 het jaar van de kringloop gaan worden?
We shall see......
Over Kringloop gesproken......
Doeiiiii.......

13 opmerkingen:

  1. Doe Philips kringloop herinner ik me ook, inclusief muffe lucht. Mijn tante had toen af en toe een nest puppies en daar haalden we dan dekens vandaan.
    Leuk om te lezen dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een aantal weken geleden nog een prachtig handgeschilderd porseleinen koffieservies gekocht. Voor slechts 2,5 euro. I'm a happy camper. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die muffe lucht ja... sommige dingen veranderen (gelukkig?) nooit!

    Ik ben zelf ook sinds 2010 wel eens bij een kringloop of rommelmarkt. Heerlijk om ineens iets moois tussen de troep te zien staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hmmm, alhoewel je er erg enthousiast over schrijft, heb je me nog steeds niet overgehaald ;) Ik blijf het ouwe meuk vinden, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Ik vond er vroeger niks aan als we naar de vrije markt gingen in Hamont (B), het rook er inderdaad heel muf en het was er maar een zootje. Nu zou ik iedere dag wel ergens naar de kringloop willen gaan, ik heb er dan ook heel wat kilometers voor over :-) Zelf ben ik al een week bezig om foto`s te maken van mijn vondsten, verzamelingen enz. Maar dan kom ik weer bij vergeten spulletjes uit en dan dwaal ik weer af ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook super leuk om in de kringloopwinkels te struinen, maar mijn man krijgt altijd rode knopjes als hij hoort dat ik er naartoe wil of ben geweest. Vaak zeg ik niets en dan ziet hij het ook niet eens dat er wat nieuws staat, voor dat hij ineens iets pakt en zegt "hei die is leuk waar komt die vandaan?"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom ook regelmatig bij de kringloopwinkel, heerlijk, ik ben vooral dol op servies ;-)maar ook speelgoed boeken tijdschriften noem maar op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk rondsnuffelen bij de kringloop; ben er net nog even geweest ;-)

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een heerlijk herkenbaar blogje! Ik hou ook zo van dat kringlopen en soms loop je gewoon echt tegen iets aan waar je heeeeeeelemaal blij mee bent! Ik heb het zeker een aantal keren meegemaakt vorig jaar. Leuk dat je mij ook bij de linkjes hebt gezet! Grappig! Ik erop klikken en benieuwd naar de vondsten van andere bloggers, kom ik bij mezelf uit ;) hihi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iedereen schrijft inderdaad over de kringloopwinkels. Zelf kom ik er regelmatig.... maar altijd alleen maar bij het afleverpunt. Tijdens de verhuizing is weer veel naar bovengekomen dat we niet gebruiken. Vooral kinderkleding komt hier vaak terecht. Helaas heeft onze kinderdagopvang geen interesse in de kleding en weggooien vind ik zonde, dus dan hoop ik dat de kleding van de meiden via deze weg een mooi derde leven krijgt.

    Grz,
    Shaula

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaaa, herkenbaar, dit gaat over mij!... Ben het helemaal eens met je leus! Enne, ik ben 'die', wat leuk dat ik ook wordt genoemd...

    Groetjes,
    Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha leuke mama, in onze keurige nieuwbouwwijk hebben we helaas geen kringloopwinkel maar ik kijk vol jaloezie naar al die mooie vondsten van andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja heerlijk! Ben ook dol op rommelmarkten en kledingbeurzen. Maar dat moet dan weer niet te oud zijn hihi! Wat grappig! Ik had ook een grote oma en kleine oma!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!