donderdag 27 januari 2011

Eten wat de Pot Schaft!

Maximan en de Minimannen zijn echte Hollandse Kornuiten!
Niets geen exotische gerechten of vreemd uitziende liflafjes, nee mijn mannen willen Hollandse Kost!
Aardappels met vlees, groente en natuurlijk een lekker sjuutje  in een kuiltje ;-)
Ik ben er blij mee want dan weet ik tenminste zeker dat de mannen hun nodige voedingstoffen binnen krijgen.
Tuurlijk verschijnt er hier wel eens af en toe een vette hap op tafel en op zaterdag eten we ook wel eens gewoon brood ;-) Maar als ze mogen kiezen dan wordt het een Stampot!
Ik daarintegen hou juist heel erg van vreemde liflafjes en verre gerechten en af en toe moeten ze dan ook het onderspit delven en eten wat mijn pot schaft!
Maar vandaag niet, hoewel het gerecht wat vandaag op tafel verscheen toch best exotisch klinkt ;-)

Vandaag aten we Hete Bliksem!
Een Oer-Hollandse stampot op verzoek van de Maximan.
Het recept heb ik uit het Stampot boekje wat je een tijdje terug bij twee Rookworsten van de Unox kreeg en heb deze hier en daar wel wat aangepast ;-)




En als het goed is ziet het er dan zo uit 
op je bordje :-)




Het was de eerste keer dat ik het maakte en ik moet zeggen het smaakte heel goed!
Voor herhaling vatbaar dus ;-)


13 opmerkingen:

  1. mmm, hete bliksem is zo lekker! ik heb het boekje hier ook liggen, deze versie als ovenschotel ken ik eerlijk gezegd niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oe, dat ziet er lekker uit! Nog nooit gegeten, toch eens onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie. Ziet er lekker uit! Nooit gedacht eigenlijk, dat Hete Bliksem lekker kon zijn, haha. Zo zie je maar. Bloggen is oké olé olé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh hete bliksem! ik hou ervan!!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nog nooit gegeten, maar ga het zeker binnenkort een keertje maken, want het ziet er heerlijk uit (kan het hier bijna ruiken ;-))

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tuurlijk is hete bliksem lekker, vol met dutch apples, haha!

    Ik ga het ook snel weer maken!
    Voor een heel oud-hollandse draai eraan kun je er ook een paar kweeperen doorheen doen, trouwens.
    Maar dat is appels met peren vergelijken... ;)

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo lekkerrrr...en dan vraag je niet kom je mee eten ??? hmmmmm......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Gekakel, zeker een keer proberen, het is echt lekker!

    @ Linda, HOLADIEJEEE ;-)

    @ Miranda, het recept staat er ;-) Gegarandeerd succes aan de eettafel ;-)

    @ Mevr. Snoeshaan,precies! Dutch Appeltjes rule!!!

    @ Ria, bloos.... dat wordt frietje halen ;-)

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier in huize Klivia zijn we meer van de Thaise/Indische/Indonesische/Surinaamse pot. Tot ongenoegen van dochter Jill die best wel eens een bordje hete bliksem voorgeschoteld zou willen krijgen. Gelukkig logeert ze regelmatig bij oma die een ster is in dat soort gerechten...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je mannen zo van de Hollandse pot houden. Hier helaas niet :-(
    Gelukkig is het nu weer weer voor stampotten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hete bliksem... dat is zooo lekker... ik heb het overlaatst ook eens gemaakt... maar bij ons(belgië) ziet het er een beetje anders uit...
    ik heb een recept waar ze spek gebruiken... maar zal wel op hetzelfde neerkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wist eigenlijk niet of het lekker was, dus nog nooit gemaakt. Maar aangestoken door jouw enthousiasme staat het hier binnenkort ook een keer op tafel!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh lekker, dat ziet er goed uit! Die ga ik onthouden!
    Vandaag dan maar eens tijd voor mij om eindelijk jouw stokje over te nemen. Zo meteen plaats ik een blogje "What's on your desk?".
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!