dinsdag 8 juni 2010

Kringloop = lopen in een kringetje

Hoewel we normaal nog wel eens even lekker in onze pyama rond hangen in huis op maandag ochtend, waren Miniman Hugo en ik gisteren lekker op tijd gewassen, geschoren (?) gekamd en aangekleed.


Het was al weer een tijdje geleden dat ik in de kringloop hier was geweest. Ik wilde kijken of ik een mooie oude vaas kon vinden.
Hugo stoof gelijk naar de speelgoed hoek waar ik de nodige OH MOOI! en KIJK MAMA! kreten vandaan hoorde komen.
Mama liep via de kopjes, de mandjes, het plastic goed naar het glas. Helaas hadden de niet de vaas die ik in gedachten had, wel vazen maar ik ben op zoek naar die ene, je kent het vast wel...

Hugo had inmiddels zijn kringloop schat al wel gevonden en was ook niet van plan deze los te laten :-)
Heel goed jongen! Vasthouden want anders gaat een ander ermee vandoor, je kan ze het niet jong genoeg aanleren ;-)

Snel nog even een hoopvolle blik geworpen in de stofjes hoek, maar nee hoor, wederom geen leuke stofjes. Sterker nog, bijna helemaal niets! Dus besloot ik maar eens een beetje te graven in de knopenbak, wie weet vis ik daar nog wat moois uit.
Hugo was inmiddels met zijn kringloop buit rondjes aan het rennen in de loods (letterlijk en figuurlijk Kring - Loop) , gelukkig was het rustig dus geen boze blikken, hij kon lekker zijn gang gaan....

Via de speelgoedhoek, die inmiddels erbij lag als een waar slagveld, beetje opgeruimd en op naar de kassa met mijn bescheiden maar toch best leuke buit :-)
Ook werd ik nog eens gematst met de knoopjes, ik had deze in een van de kopjes gedaan en ze had geen zin om ze te tellen, ze sloeg 50 cent aan met een knipoog.
Kijk dat is nog eens leuk shoppen aangezien het voor wel 2,50 aan knoopjes was :-)


Mooie vintage kitch kopjes :-)


Twee heerlijke retro kopjes :-)



Een grappig retro blikje voor bij mijn verzameling, en mijn knoopjes :-)




En natuurlijk Miniman Hugo's buit, een auto-telefoon want "vroegah" kende we nog geen handsfree bellen ;-)

Helemaal happy met onze buit keerden Miniman Hugo en ik weer huiswaarts waar we onder het genot van een kop koffie en een beker chocomel onze buit gingen bewonderen :-)
De kopjes bij de rest gezet, inmiddels begint het al een aardige verzameling te worden, iemand nog ideetjes wat ik ermee kan maken?

19 opmerkingen:

  1. ooooo, die retro kopjes, me wants!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke buit!! Die kopjes zijn zalig zoet van kleur!! Leuk dat ze de knoopjes zo afrekent, dat is mazzel.... Ik herken het dat je iets zoekt, maar het niet kan vinden, maar wie weet ineens...!!! Ja, en miniman zijn buit is ook niet te versmaden.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He! Ik ken die telefoon! ^-^
    Altijd zo'n fijne trip down memorylane, zo'n kringloopwinkel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die retro kopjes !! En misschien kan je er gewoon koffie uit drinken?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, die tweede kopjes zijn zoooo mooi! En wat een mooi blik ook! Leuk leuk! Aaah, ik kijk ernaar uit om nog eens naar de kringwinkel te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan ook geen kringloopwinkel stappen zonder een kijkje te gaan nemen bij de kopjes (of tassen zoals we in Belgiƫ zeggen, en ik heb ondertussen al een mini-verzameling retro-tassen in mijn kast staan. Voorlopig staan ze daar maar te staan, maar het plan is om ze ooit uit te stallen, zodat iedereen die op bezoek komt ze kan bewonderen!
    Leuke telefoon ook, je miniman heeft duidelijk oog voor kringloopvondsten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dit http://tie-ne.blogspot.com/2010/05/ideetje-snel-en-simpel.html ofwel dit http://wonen.blogo.nl/files/2008/08/wilma2/il_430xN_31765947.jpg (kaarsoverschotjes smelten in een blik, een lont in steken)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Schitterende retro kopjes. Wat zijn we toch snel tevreden he.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie vondsten! Leuke kopjes zeg en die telefoon... hihi ^_^ .
    Ik ken het gevoel wel dat je dan niet DE vaas kan vinden die je eigenlijk zoekt. Ik ga straks misschien nog even 'kringlopen'. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die kopjes zijn heel erg leuk als speldenkussentje. (pincushion cup bij google afbeeldingen intypen, daarna je eigen fantasie erop loslaten..) Leuk knoopjes verzamelen, ik loop ook altijd te kijken op rommelmarkten.
    Groetjes Marja-Brabant

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Esmee,
    Inderdaad een speldenkussen of kaarsvet erin. Wat ik ook wel eens heb gezien is het kommetje van boven naar bededen door de helft zagen, het bordje ook, een mooie lijst opzoeken, de achtergrond van de lijst mooi bekleden en dan de helft van de kop en schotel ertegen plakken. (mooi zilveren lepeltje erbij plakken) Zo heb je een Uniek schilderij.
    Leuke spullen heb je trouwens gevonden.
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch een hele mooie buit hoor, ook al is 't niet wat je zocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke buit!
    Bij ons (in Zuid Limburg) hebben ze haast nooit wat. Alleen paar dekbedden en ook nooit knopen! Jammer! Waar ligt die kringloop winkel van jou dan???

    Liefs, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ooooh ik hoop dat Miniman Hugo buiten gaat lopen met zn kringloopbuit....kan me nog heugen dat die dingen een ENORM lawaai maakten??;)

    Groetjes
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zou zo'n telefoon ook wel willen, maar dan als 'n echte. Jeetje dan heb je bekijks! Move over Iphone!
    En de kopjes kan je met borden gebruiken als etagere.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke dingen heb je meegenomen. Van die kopjes en schotels zou je een etagiere kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik zag deze week bij ons ook zulke leuke rozenkopjes. Deed me meteen denken aan vroegah. Bleken ze er 3,50 euro voor te vragen, en eentje zelfs 5,50 euro. Toch een beetje te duur voor een kringloopje.
    Jij heb leuk gescoord, leuke kopjes :)

    gr Alette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jaaa, die retrokopjes zijn erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gave kopjes!!! Mooie buit!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!